انجام ۸ میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان همدان 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در مدت دو ماه نخست امسال حدود ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان در ۲۸۲ واحد مرغداری انجام شد.

رضا بهراملو با تاکید بر اینکه ۴ میلیون و ۵۴۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت انجام شده که این رقم بار دیگر رکورد جوجه‌ریزی استان را شکسته است گفت: در دی ماه سال گذشته نیز ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که این میزان هم رکوردشکنی در استان بود.

او در ادامه با بیان اینکه کشاورزی یکی از مسیر‌های توسعه پایدار کشور است گفت: مساحت اراضی زراعی کشاورزی استان یک‌میلیون هکتار است و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آیش در استان وجود دارد که با وجود بحران آب حذف آیش در دستور کار قرار دارد.

بهراملو با بیان اینکه اراضی به شکل آیش نباید رها شود و کشت محصولات تناوبی، گیاهان علوفه‌ای، نباتات و حبوبات جایگزین آیش شود گفت: توسعه سالیانه گلخانه‌های استان همدان در دولت سیزدهم در مقایسه با دوره ۲۰ ساله قبل بیش از ۲۵۰ درصد به طور متوسط رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه کشت تناوبی سبب غنی‌سازی اراضی خواهد شد و برای رشد گیاه مزیت به شمار می‌رود گفت: رشد تولید با وجود محدودیت‌ها در برنامه‌ها دیده شده به طوری که با استفاده از کشت دیم و حذف آیش در چند سال آینده این مهم محقق می‌شود.

بهراملو گفت: طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها در ۴۳۷ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد ضمن اینکه در حوزه الگوی کشت در اراضی آبی نیز میزان صرفه‌جویی الگوی کشت اراضی پایلوت استان، ۸.۵ میلیون مترمکعب و در کل اراضی ۳۰ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

او گفت: در راستای ارتقای بهره‌وری برنامه ترویجی نیز پیش بینی شده و تامین امنیت غذایی پایدار از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان است به طوری که افزایش تولید باید به ۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۳ و ۶ میلیون تن در سال ۱۴۱۰ و ۹ میلیون تن در سال ۱۴۴۰ برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار